Godmorgon älskare

Nyvaket är yrvaket. Magen kurrar och jag vill ha apelsiner. Igår var en mycket bra kväll; jag var sönderstressad redan innan klockan sex och tiden flög iväg utan dess like. Vid halv åtta kilade vi hem mot Elin, jag åt stenhård pirog (köpt) och drack vin. Är det inte lite lamt att gå ut så tidigt? Vid tolv hade jag min topp. Kvällen spenderades med rundpingis, öl i plastglas, Johnossi, snedtramp och ett tappert försök att lyfta med sig en soffa från söder till vasastan. Det gick sådär.. Träffade på en mycket lustig man också, han var kleptoman och modeforskare. Förökte plocka med sig min klocka, en pingisboll, en stol och en ljusstake. En duk hade han redan fått med sig.. Till slut försökte han även få med mig. "Byta nummer?", "Du tar mitt?" "Jag får ditt?" "Jag kan ta hela din mobil?" "Njaa, nej jag ger aldrig ut mitt nummer" "Hmm, men efterfest då?" "Nummer, efterfest, hångla kanske?" Ja, och så fortsatte mannen med skägg ut och jag stod kvar och garvade ihjäl mig. Livet är kul när man får synda och dansa med diamanter!

Idag hyllar jag taxichauffören som vägrade ta betalt när jag åkte 100 meter till porten på grund av höga klackar och köld. En förstående man, jag gillar.

 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback