I guess you do the dirty and I do the dancing

Jag gick upp tolv. Kroppen masade sig upp men vägrar vakna. Det är sol ute, kallt. Perfekt skidväder. Det kom en man på skidor utanför mitt fönster, rullskidor. Jag undrar vad det ska vara bra för.. Jag undrar vad mycket ska vara bra för; handtagen som sitter på bussarna i taket, handtagen som sitter så förbannat högt upp att ingen normal person når dessa. 100 kilosvikten på benpress på gymmet, seriöst?! Strumpbyxor som alltid går hål i efter en gång, jag vill ha hålfria strumpbyxor, ge mig. Blonderade män, vad är vitsen? Tvättmaskinprogram som tvättar fel, hur fixar man en tiny tiny tröja som egentligen inte var min? Jag skulle kunna sitta här och fundera hela dagen.. men nu ska jag sätta  på en stor hink med kaffe och styra upp dagen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback