Idag kände jag mig sådär kort igen

"Hej" skulle kunna vara den mest uttjatade frasen någonsin. Goddag. Mm, goddag. Jag kan inte sova, den här snön håller mig vaken när jag egentligen tänkte sova tidigt. Jag var ute en sväng och sladdade, det var halt och jag gled omkull ett par gånger. Det var vackert inbillar jag mig. Jag kände mig kort idag, det var en sådan dag där man känner sig som en miniatyr av sitt forna jag; som en dvärg. Det är inte charmigt och inte intressant, bara..fult.. Det är en ful känsla. Nattsvammel i all ära, men sömn behöver jag. Å andra sidan älskar jag att höra andra sova, de där djupa andetagen och uttrycket i ansiktet där även de ondaste av män kan se harmlösa ut. Det är magiskt, återigen magiskt. Jag vill bädda in mig i den känslan för alltid, och bara ligga och titta på fridfulla människor som andas tungt och drömmer fint. Godnatt nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback