Puss från mig

Sällan stannat hemma en lördag, speciellt en speciell lördag som denna. Förstår inte riktigt vitsen med alla- hjärtans- dag men tanken är nog god. Och kommersiell.. Tycker att man borde kunna älska varenda dag, blandat med hat såklart.. Lite hat och lite kärlek, hatkärlek. Jag är totalt tom i huvudet, på ett skönt sätt. Svamlar bara om trams känns det som, läs inte. Men! Lite rastlös är jag, jag skulle vilja springa ute, i gräs, barfota. Bada i kallt sommarhav och smaka salt om kroppen. Ha tovigt soltorkat hår, sandaler, shorts och bikini. Jag skulle kunna nöja mig med vår också.. Egentligen är ju vi svenskar förbannat bra på att längta oss bort, se fram emot något och planera. Man borde nog leva mer i tillfället som är. Exakt just nu. Just. Nu. Denna sekund. Känna dofter, smaka av, lyssna, känna material, avvakta, andas.

Jag har bakat chokladbollar, och varför har jag det? Jo, för det är en kärleksfull dag och jag är snuskigt förtjust i mig själv.

Kommentarer
Postat av: elin

chokladbollar? inte var dom väl godare än de jag gjorde va? när ska vi ses? nån dag i veckan!

love

2009-02-15 @ 22:43:04
Postat av: Lina

Jo! Det var dom Elin! Det var dom! Vi ses när jag har slutat spy.. haha..

2009-02-16 @ 21:49:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback