Skärgården, här ska vi andas ett tag

Planen, den stora planen. Flykten. Så dramatiskt att det blir odramatiskt. Jag tar med mig min andra halva och åker ut till naturen imorgon, till skärgården där man måste elda, hugga ved och pumpa vatten ur en grön rostig pump. Där man måste gå en mil för att komma till husen och där det inte finns några grannar på milslånga avstånd. I like, maybe I love. Jag måste komma ifrån staden ett tag; stureplan, högklackat, fulla människor och halvdana ragg. Det är inte värt något alls, kanske en timme sen blir allt grått och så trist som det egentligen är. Det tappar charm, till en början nej, men sen. Jag vill ha den där äktheten i osminkade ansikten, fula mössor, riktiga kängor, slit och kämp, smutsiga händer och värme från en brasa där man har klyvt veden själv. Herregud, låter som grizzly- Adams.. Ni stadsråttor kan ju njuta av sotet ni får i er här, men jag flyr ett tag. Laddar upp med goda middagar, grillat kött, kortspel, Cluedo, långfärdsskidor och lite vin.. Oh yes. Återkommer!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback