Jag har en energisnål vän

Det är rätt ovanligt att man hittar vänner som aldrig sviker en. Som alltid bara är där. Utan att stjäla en massa energi och kraft ifrån en. Det är som att ha en lite osynlig krabat bredvid sig dygnet runt. Min krabat heter Terron och hon sitter alltid där. När man blir äldre slutar man uppskatta sanna vänner, jag gör det. Eller jag uppskattar dem mer men jag blir sämre och sämre på att visa det. Man tror bara att dem ska förstå att de betyder mycket för en, men sällan gör man det själv. Terron hyllar allt jag gör, hon pratar tillochmed gott om mig och min design inför ragg på krogen. Det gör mig glad samtidigt som jag känner mig som ett ego ibland. Therese lyssnar och jag babblar. Jag babblar om männen, hetsen, pengar, jobb, design, idéer och en hel drös med skit. Men Terron säger inget, hon bara lyssnar. Ibland undrar jag om hon vill bita av mig huvudet. Det hoppas jag inte, för jag sitter ihop med den där..




Kommentarer
Postat av: Terron

Gud va du är gullig hjärtat.

Självklart vill jag inte bita av dig huvudet.

Jag vet ju att när jag sitter och babblar om mitt skit så lyssnar du. Du ställer ju alltid upp själv.

Det här blogginlägget värmde, jag fick en liten tår i ögat.

Jag kommer fortsätta sitta där, för jag vet att du kommer sitta bredvid.

Puss på dig min underbara vän.

2009-02-01 @ 20:26:48
Postat av: Lina

Haha din mes ;) Varsågod.

2009-02-02 @ 16:42:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback