En helt vanlig morgon

Idag mår jag fantastiskt! Men min lilla bruk stänger av sig titt som tätt, jag förstår mig inte på den riktigt ännu. Jag har bälgat i mig kaffe, läst tidningar och kollat på lustiga program på TV. Men tro inte att jag ska lata mig, vid fyra ska jag på pensionärspass; mitt nya nöje. Jag känner för de äldre, jag försöker le mot dessa rynkiga varelser, jag försöker få kontakt. Jag vill dricka kaffe och äta bulle med de gamla tanterna, få en kram. Jag har min farmor, men hon är ingen mysfarmor. Hon är stel, döv och gammal. Inte alls en sådan mysfarmor man vill ha. I väntan på att hon förvandlas till en mysfarmor nöjer jag mig med pantertanterna på gymmet. Idag ska vi bli vänner.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback