Jag är mer otränad än en tjockis

Helt slut är jag. Slut. Jag skäms, vart tog hälsan vägen? Jag är inget hälsofreak, men jag äter välbalanserat och går aldrig upp eller ner i vikt. Jag ligger stadigt på den vikt jag har vilket gör mig nöjd. Men ibland undrar jag hur organen mår efter alla sena nätter, alkohol och onyttigheter. Onyttigheter som som sakta börjar att bli en vana. Konditionen är katastrofal vilket jag fick bekräftat imorse när en 70+ dam joggade om mig på passet medan jag knappt kunde hålla mig vid liv. Det var pinsamt. Tre vackra män stod utanför och lyfte vikter och jag kunde inte ens göra ett grodhopp på grund av mina ben som faktiskt VEK sig. Det var hemskt. En tjock kvinna i 40- års åldern klarade av att svettas mindre än vad jag gjorde, jag, en enligt mig rätt fit kortis på 49 kg. Haha. Vilken jävla väckarklocka. Men tro nu inte att jag ska bli en hurtis, det är emot min natur, jag ska bara bli en gympanörd. En gympanörd som känner sig lite för vacker och tränad för att gå på ett danspass med äldre och tjockisar.. Ytligheterna har ingen botten, kom ihåg det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback