Att "carpa dagen" gör mig fan vansinnig

Äee. Vet ni? Jag ska ta mig fan sova nu. Jag. Sova. Nu. Hur mycket jag än älskar denna hetta så ger den mig en vansinnig ångest. Jag vill göra saker hela tiden, jag bli hundra gånger mer rastlös än vad jag normalt brukar vara och får panik av att sitta hemma. Jag vill vara ute, bada, sola, grilla, leka och allt det där som hör sommaren till. Men så kommer det en dag då jag inte kan göra allt det där, det är antingen jobb eller brist på sällskap. Och då blir det såhär. Då blir det detta hysteriskt dåliga samvetet av att inte göra något på kvällen. Dagen var bra, men kvällen. Jag har suttit och kikat på djurprogram som för övrigt var mycket givande, but still. Jag borde kanske sitta och sippa vin ute på en kobbe, eller på en uteservering? Men då kommer nästa grej; att sitta och sippa vin ger mig ännu värre ångest. Ponera att det är fint väder i en vecka, då bör jag alltså grilla, bada, dricka kalla öl, sippa på vin och hänga på mosebacke varenda jävla kväll. Det bara blir så. Om jag inte hejdar mig; som idag. Men att hejda sig går emot min natur och när jag inte hejdar mig får jag dåligt samvete för allt skit jag gör. Och när jag hejdar mig får jag dåligt samvete för att jag inte "carpar dagen" som Erik brukar säga. Vet ni? Jag tror jag skiter i allt just nu och tar hand om den trasiga jag runt jul istället, brutal ångest. Tillsammans med resten av svenskarna..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback