1- 0 till mig

Idag hatar jag, absolut HATAR det lila sammetstyget. Allt gick så enkelt idag att jag blev orolig så jag synade allt extra noga och prövade en sista gång. En enorm stor fel söm hade hamnat åt helvete. Sprätta, sprätta sprätta tills mina ögon föll ur. Tog en kaffepaus och råkade få i mig helt för mycket kaffe för att hålla på med pilligt handarbete; klippte hål i linningen på en kjol, klippte mig i fingret, sydde en kjol i strl 30 istället för 34, glömde bort höfterna på en annan och fick åla mig in i skiten tills ena sömmen sprack. Sprätta, sprätta sprätta och göra om. Sammanfattningsvis har allt gått åt helvete. Typ. Det slutade med att jag satt och tuggade mig i underläppen, lyssnade på superhög Iron Maiden och klippte sönder/ slet det sista av det lila sammetstyget. Nu är det rätt lite av det kvar. Hallelujah. Det är dött.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback