Feelings that grows stronger in the dark..

..there be lost in the light. Vet ni vad det godaste och bästa är? Kinderägg. Inget gör mig så glad som kinderägg. Det fanns en väldigt speciell person som alltid köpte kinderägg till mig när jag var nere eller grinig. Det var tider det. Nu får jag krama mig själv och köpa kinderägg ensam, det gjorde jag idag. Och jag blev mycket glad.

Jag sitter som alltid och funderar, det har inte undgått någon att jag tänker mycket. På allt. Känner mig oftast lite lagom lycklig men lagom olycklig. På något sjukt sätt gillar jag det. Andra människor också ja.. Det ligger något romantiskt knäppt i att möta en grubblare. En person som är lite lagom olycklig emellanåt. Som att vara olyckligt kär, det är hemskt egentligen men att få sitta och tycka synd om sig själv och lyssna på en rikigt bra låt är underbart. Att verkligen få känna och vara med om hur det känns. Och att det överhuvudtaget känns så starkt att man blir så berörd, så långt in i själen. Det är vackert. Som att något är så fyllt med skönhet att det inte går att greppa det. En person som är levande, som känner och som andas. Som vågar känna, vågar ha ångest och vågar vara nere. Jag gillar det, människor med mörka hemligheter, kluriga personligheter som inte går att placera i ett fack. Grubblare. Precis som jag. Jag är inte förälskad, men gillar tanken på att vänner i min närhet känner kärleken.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback