Fredag är speciell

Visst gillar ni fredagar? Det gör ni väl? Jag gör det, jag gillar dessa fredagar mycket. Det känns som att åka utför efter en uppförsbacke ungefär. Allt känns lätt, kul och nytt. Söndagar är den vidriga motsatsen, söndagar sprider hat i min kropp. Det ligger ett deppigt moln över hela staden, som andas ångest och misstag. Usch. Har massa jag borde ta tag i, jag SKA ta tag i det men just nu känns allt väldigt avlägset.. Jag borde skicka iväg en massa viktiga mail, skissa, sy upp resterande plagg, köpa nytt material, den där förbannade ståltråden, fixa ny musik till kollektionen, skriva en slags slutrapport, ringa dig och dig, fota massa grejer.. Listan kan göras lång. Men ikväll tänkte jag faktiskt bara släppa allt och vara mycket närvarande i nuet. Juste, träningen dödade mig idag igen, vet inte hur jag känner inför det hela.. Nu ska jag fixa middag och tvätta bort all fräsch gymlukt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback