"Godnatt mina små änglar"

.. Sa alltid min mamma till mig och min bror när jag var en liten plutt. Någon vidare ängel var man inte, blev inte heller för den delen. "Godnatt mina små djävular" Hur låter det då egentligen, nej det fungerar inte. Ligger och lyssnar på svenska Deportees, otroligt skönt band som släpper nytt i Maj, lyssna lyssna! Nåja, ligger och funderar. Som vanligt vid den här tiden på dygnet. Tänker på att jag alltid ställer in mig på något jag vill ha, och så ska jag bara ha det. Jag jagar det tills det är mitt. Egentligen finns ingen annan anledning till att jag vill ha det förutom den enkla att jag bara ska. Detta SKA; det kan vara ett sätt att vinna, ett sätt att ha kontroll? Jag vet inte. Detta gäller allt ifrån kläder, skor, känslor, vänner till kärlek. Sen när jag väl fått det, när det är mitt så sätter den där tristessen in. Eller när någon annan också vill ha det; fine, jag kan tävla om det men tröttnar så fort jag blir vinnaren. Oftast är det inte ens attraktivt, vackert eller rätt. Bara något inom mig som får cravings efter det. Det tänker jag på just nu.


Kommentarer
Postat av: Terron

Känns som att jag har hört det här förut. :P

2009-03-25 @ 08:20:17
Postat av: Lina

Ja, det eviga ältandet. Bota mig då?

2009-03-25 @ 19:55:55
Postat av: Terron

Omöjligt tror jag.

2009-03-26 @ 19:56:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback