Jag ska skjutsa dig på min rostiga röda cykel

Helvete vad jag önskar att det var sommar nu. Mosebacke med en kall öl, korta kjolar och kängor, svala sommarnätter med underbart sällskap och tal om livet. Jag blir poetisk under de tre magiska månaderna som värmen kommer. Jag skulle vilja sitta ensam i en öppen park en varm sommarkväll när solen går ner, bada, lufttorka, skriva och dricka rosé tills gryningen kallar till hemgång. Juste. Jag gav min vän ett löfte i lördags. Det står jag fast vid. Jag ska skjutsa dig hemifrån mig på min rostiga gamla cykel till självaste Mosebacke en varm sommarkväll. Det ska jag, jag skulle ha mormors hatt också va? Den tar jag. Skjutsa kan jag inte men jag ska kämpa med mina småtaxben uppför götgatsbacken bara för din skull. Vilken känsla. I love.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback