Titta, jag är ett nattmonster

Trött, jag är genuint trött hörrni! Nyss höll jag på att somna sittandes i min obäddade säng, jag hatar att bädda sängen. Det är något obehagligt med hela grejen, jag älskar en nybäddad säng men att bädda den, nej fy fan, meckigt och dant. Klättra över kanter, ramla, råka dra sönder lakan, trampa på det släta underlakanet, ramla ner i ett hål plötsligt, släta ut och dra till, puffa upp och få ner det där täckket i påslakanet. Ännu ett tillfälle där jag känner mig förbannat kort. Kort och förbannad. Klockan är vad den är och jag ska sova nu. Jag måste sluta, nej nej, jag BÖR sluta leva så mycket på nätterna. Ingen annan tycks ju leva då, varför ska jag då ha lattjo? Så lattjo har jag inte, men väldigt trevligt brukar jag ha, det är som att krama ur det sista små minuterna ur dagen som varit. En bra dag ska kramas länge, en dålig får man jobba lite på. Min mage är hungrig, som alltid vid den här tiden på dygnet; jag vet inte om det är mat eller sällskap jag vill ha. Mest mat tror jag. Ska passa på att sova innan den tar över min kropp helt, sleep tight fellows!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback