Vill ha, vill ha vill ha!

God morgon! Idag ska jag handla skor, det gör mig glad. Annars blir jag faktiskt inte så lycklig av att köpa saker, dessa ting. Jag gillar att stå emot och försöka motarbeta alla jävla intryck man får hella tiden. Hela köp- begäret är egentligen bara en enda stor bluff. Varför behöver jag, verkligen behöver jag den där tröjan? Dör jag utan den? Blir jag avskydd och utanför? Blir jag stark i den? Lurendrejeri. Ibland går jag på det dock; när jag känner mig ängslig och deppig, då kan jag köpa allt från dyrt smink till vackra väskor som kostar för mycket. Men fyller det den tomhet man känner av andra orsaker? Nej. Jag har lärt mig dock att begränsa min inköp omk jag är deppig, det kan handla om en tidning, med bra grejjer i. Helt okej. Men förr var det värre, jag ville ha allt, jag ville äga allt, jag såg ett behov att köpa saker ofta. Sen när jag väl hade inhandlat skiten kände jag mig hopplöst tom. Jag packade inte ens upp påsarna när jag kom hem. De bara låg där. Tänk efter lite bara, vill- ha- hetsen är nästan obehagligt vanlig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback