Allt som förändras

Har sovit underbart i min smutsiga, grusiga säng. Faktiskt. Den har format sig perfekt och varit exakt så kall den ska vara. Sov ut idag efter helgen och började fundera när jag låg där. Att tiden går alldeles för fort, för fort för att hinna med. Det ligger en spänning i luften, känner ni? Den påminner mig om skolavslutningar i vita klänningar, gräsfläckar på knäna och kyliga morgonar med blombuketter i hand. Tänk vad som händer, vad som förändras på ett år. Bara det, för ett år sen såg allt annorlunda ut. Kanske till det sämre, tveksam. På ett år hinner folk skilja på sig, vara otrogna, hitta kärleken, bli knäppa, folk hinner dö, födas och personer gifta sig. Folk blir sparkade, byter jobb eller börjar plugga. Folk flyttar, blir svinigá, vänskap förstörs och nya vänskapsband knyts. Allt går som på räls, men sen blickar man tillbaka och undrar hur allt kunde bli så annorlunda. Märkligt det där. Det skrämmer mig, jag kan inte greppa det.

Kommentarer
Postat av: Terron

Ja man blir faktiskt rädd när man börjar fundera på det. usch.

2009-05-11 @ 15:44:11
Postat av: Qarro

Hade exakt den diskussionen med mig sjl för ngr dagar sedan! Bisart på ett vis det där.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback