För lite flicka, för stor öl

Glad. Glad att det är dag efter ännu en skitnatt med mardrömmar. Ska lusläsa min drömbok och komma underfund med vad fan det är som sker i mitt huvud. Dricker beskt kaffe, kallt beskt kaffe som jag spiller på min vita matta. Har okammat hår, orkar inte ens dra fingrarna igenom det. Avskaft nagellack på för korta naglar och fläckar på mina träningsbyxor. Vad gör jag? Jag vaknar alltför ofta upp och ser bakis ut. Använd typ. Sminket ligger under ögonen innan jag ens har gått ut och jag har alltid "morgonmun" det viill säga svällda läppar. Plutmun. Jag gör inte mitt vackra rum rättvisa. Ibland önskar jag att jag var en sån där riktig tjej som brydde sig; som fixade naglarna, som packade in håret med kurer, tog ansiktsbehandlingar, drack nyttigt te och alltid var tillfixad och fin. En sån där som drömmer om bröllop, lyckliga kärlekssagor och lagar riktig och god mat. En sån som städar, tänder ljus, är flickig och gör nya frisyrer varje dag. Det kommer aldrig att hända men drömma lite är aldrig fel. Haha, jag skulle bli som en robot. Går det hem?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback