Fylld till fullo med en betydelse

Att nattblogga. Att blogga över huvudtaget är väl rä'tt löjligt? Kanske till och med egocentriskt? Nu räds jag ju tyvärr inte för detta ord, förstår inte varför man ska låtsas vara så missnöjd över sig själv bara för att vinna vänskap. Ni som inte vill, ni vill inte och jag kunde verkligen inte bry mig mindre om ni ens ville. Det lät dumt, men jag är trött på ord som inte betyder något, tomma fraser i förbifarten och idiotiska sms när det känns som minst. Jag pratar om vänskap som har dött ut. Jag sörjer den, jag har aldrig haft ett stort antal riktiga vänner. Jag har haft en. Och några stycken till som verkligen har betytt något. Jag har alltid betraktat och valt ut, avvaktad och funderat, sedan valt. Jag är inte speciell för det, jag vill bara påpeka vikten av att välja sina vänner. Vänner som ställer upp, som finns där konstant och som inte vänder ryggen till så fort det blir komplicerat. Vikten av det. Så ja, resten skiter jag faktiskt i, ungefär lika mycket som ni skiter i mig. Känns rättvist va..? Godnatt nu.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback