Jag utan trubbel

Idag är jag världens gladaste och fräknigaste Lina. Allt är bra. Allt smakar solsken! Jag är i ett sådant uppåtrus att jag nästan blir rädd. Jag älskar det. Det gör jag. Gör ni? Älskar ni denna lördag lika mycket som jag? Klart ni gör. Ni älskar att jag är glad. Inga djupa funderingar, inga konstiga tankar och inget bittert skriveri alls. Bara jag; glad och avskalad. Ni slipper det tunga, ni får den bästa delen av mig idag. Jag är snäll, lek med mig. Har solat på balkongen, druckit gott kaffe, ätit god paj och tittat på vackra människor. Ni skämmer bort mig. Kommer förmodligen sluta rätt sent, hem och svira om för att sedan leka med Elin och hennes vackra Emma. Skulle kunna gå direkt men har fel kläder. Jobbkläder. Hmm, ska klura på saken. Ytligt snack, ja tack.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback