What drove her shivering into the cold

Sömnlös.. Ja. Igen. Jag har varit uppe sen alltför tidigt morgon, men jag kan verkligen inte sova. Inte koppla av trots att mina ben värker. Jag lyssnar för mycket. Jag gör allt för mycket. Förutom det jag ska; sova. Jag vill sova. Vara trött, känna hur kroppen domnar och hur allt blir svart. Men så fort jag sluter ögonen blir allt vitt. Jag får en tanke, en idé kanske, ett minne som väcks eller bara något som får mig att vägra sova. Rädsla. Jag vet inte, jag hatar det, Jag hatar att inte sova. Men det vet ni. Jag vill leva nu på natten. I skugga, eller i morgonljus. Men jag får inte, för det kan man inte. Så jag sitter här. Lyssnar, andas för högt och fryser så min hud blir alldeles för kall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback