Vaken och läser dödsannonser

Jag är bra. Idag slog jag mig lös ur sängen mycket tidigare än vad jag egentligen ville. Kom på minst fem anledningar till att ligga kvar MEN, jag ställde klockan på den vidrigaste signalen, la den längst bort i rummet och ja.. Kom upp ur sängen i tid. Med huvudvärk och en gnagande hunger i kroppen. Jag är bra. Jag kom upp. Och bokade tid till tandläkaren. Vad bra. Tittar på duvan utanför fönstret, han är fin. När han är ensam. I grupp är han vidrig. Läser dödsannonser också. Det gör mig sorgsen men har blivit till någon slags grej som jag måste göra varje morgon. Kanske för att förbereda mig själv inför döden. Att andra ska dö och jag vara kvar. Kanske på hur det skulle vara att läsa deras annons. Det känns rent ut sagt för jävligt. Bra början Lina, riktigt bra..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback