Utan livlinor

Kanske är lättare än allt annat. Jag kanske har jobbat hela dagen, Usch och fy. Träffat vackra människor, lekt med fotografer och druckit en massa saft. Jag kanske gick ut lite efter. Ni kallar det after work. Jag kanske har avskytt något så mycket att det gjorde ont, jag kanske har saknat någon så mycket att det skavde. Jag kanske ville det. Jag kanske drack rocköl på vår pub, vi kanske dansade med fingrarna, jag kanske träffade min godaste vackra vän. Min vackra vän. Vi kanske pratade om kärlek, mat och pastis. Vi kanske kramades länge och väldigt länge. Bara för att. För att vi är av samma skrot och korn. Jag kanske avslutade kvällen med synd ute på min nya balkong; min byggnadsställning. Så löjligt vackert det kan kännas att göra något busigt. Som att klättra 20 m ovanför marken på en knagglig stång för att komma ut till en plattform. En liten plattform och få titta på livet. På utsikten. Utan livlinor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback