Dröm dröm

Åh. Fick en sådan enorm bortlängtan. Hemlängtan men till mitt egna. Till något som jag har byggt, som kan symbolisera mig och ge mig andrum. Ett vattenhål, oas, en lugn vrå. Vilken dröm. Drömläget vore en liten stuga, nära havet. Nära natur men ändå nära stan och puls. En liten altan att dela med någon. Dela. Känner inte samma behov längre, är på väg åt rätt håll. Tänk er, en liten opretensiös stuga där man kan ha fina middagar, lyssna på magisk musik och slippa stadsbruset. Jag skulle bygga till en liten friggebod. En friggebod med plats för konst. En ateljé där man kan skapa, sy, skissa, måla och vara kreativ. Oh herregud vad jag skulle bli mig själv då. Sluta hålla igen. Det drömmer jag om. Kanske ska skriva ner på önskelistan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback