Fri tid!

Ska vi bjuda på lite tom text? Hade en så oerhört ointressant dag att ja.. Det inte finns så mycket att kackla om. Jag gick upp, åt ett ägg och två smörgåsar. Mäkta intressant. Jag drack tre koppar kaffe, gav katten mat. Klappade katten ca 5 minuter. Lagade matlåda. "Lagade"? Borstade tänderna. Vidare tog jag på mig en alldelles för kall men fin jacka. Den var rutig dagen till ära. Klev på tåget, det var mörkt. Klev av, klev på bussen som var varm. Lyssnade på Maskinen, Cornelis och Lykke Li. Blåste nästan omkull på parkeringen. Kom för tidigt till jobbet utan nyckel. Catrin kom. Jag drack min fjärde kopp kaffe, dammade butikhelvetet, moppade och räknade kassor. Två stycken kassor räknade jag. Satte på hög rätt dålig musik och pratade med mina första kunder. Dammade butikhelvetet igen, fyllde på varenda jäkla liten sko, mätte en vuxen mans fötter, mådde illa av hans fötter, röjde på lagret, lurade på folk saker dom inte behövde. Fortsättningsvis snackade jag musik med norrlänningen, det nya tillskottet, mötte den värsta kvinnan jag någonsin har mött OCH hennes dotter. Fick en utskällning av samma kvinna, blev upprörd, andades på lagret för att sedan gå ut och vara riktigt jäkla otrevlig tillbaka. Efter denna incident tog jag lunch. Klockan var på 14: 14. Jag åt fisk, sås och ris med squash i. Den var stekt. Till detta drack jag vatten. Efter en kvarts lunch, ensam lunch tål att tillägas, fick jag gå hem. Jag stydre mina taxben mot personalutgången, den ledde ut på parkeringen där jag blåste omkull, igen. Väntade fem minuter i iskylan på buss 509 mot Brommaplan, jag började frysa rejält och bestämde mig för att gå några stationer. Dålig idé. Jag gick vilse i ett industriområde där absolut inga bussar körde, efter detta missöde bestämde jag mig för att gå tillbaka till stationen som jag faktiskt visste var den låg. Jag gick tillbaka med arg blick. Bussen tog 20 minuter, jag steg på tunnelbanan, ca 14 minuter där, frös, lyssnade på Johnossi. Stannade vid Fridhelmsplan, hoppas av. Gick raska isiga steg till träningen. Tränade ett medelpass på 55 min, toppade av med styrka ca 40 min, kände mig otränad och kort. Ingen musik. Trängdes med svettiga stånkande män. Blev illa till mods och sladdade hemåt. La mig i soffan, somnade nästan, åt köttbullar och makaroner, försökte mata katten, med en torkad fisk den här gången.. Ingen lycka. Åt en seg bil. En grön. Och kanske en rosa efter det. Tittade på kvinnor som mördar, det var intressant, jag drack mycket vatten. Pratade med Albin, jag ummade och ojade, han var glad. Borstade tänderna igen, ganska snabbt. Tittade in i kylen på jakt efter morgondagens matlåda. Hittade inget kul. Smörjde in mig och här ligger jag. Som jag sa, rätt meningslös dag. Ganska skönt ändå, fick nästan inget gjort men inser att jag har oförskämt mycket fritid. Fri tid. Det ni vackra vänner.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback