Packad optimist

Galen dag. Var på ett strålande humör dagen igenom, jag bjöd kunderna på dans och sång, kan man inte sälja måste man underhålla. Vi smugglade in rekorderlig, fin, svinbra, grym, ljuvlig och fantastisk musik på jobbet. Det kan vara det bästa som jag gjort. Satte hela stämningen och jag jobbade som en dåre. Scoutade nya vårskor. Lade undan fler än vad jag har råd med, på fredag blir det ole dole doff! Och packa ja.. Jag får alltid för mig att jag är en grym jävel; pressar ner en av varje, av det nödvändigaste, det bekvämaste, lite shyssta pjuck, en hatt, underkläder, shorts och en klänning. Klart. Smart. Smart tills jag inser att det är en hel jävla vecka av flärd, påklädnad, ombyten, stadsvandringar, båtturerr och utgångar. Hmm. Jag ser optimistiskt på det här med att packa. Det kommer sluta i tömt konto, 7 nya klänningar, ett par jag- måste- ha- skor som är identiska med förra månadens jag- måste- ha- skor, en ny hatt jag inte får ner i väskan, smycken och kavajer. Fan. Jag kanske är kvinna ändå. Hur som helst längtar jag. Så in åt satan. Men vill att saker och ting ska klarna, ordna upp sig, bli logiska och bra. Hatar det här.  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback