Äeeeee. Smet. Sitter vid kyrkan vid Odenpl...

Äeeeee. Smet. Sitter vid kyrkan vid Odenplan och längtar efter mitt ex. Som alltid var där. Konstant. Som liksom försvann men finns kvar. Ska fördriva 20 minuter ensam vid en trappa. Är nog hungrig fast jag åt nyss och lyssnar på Perth- med Bon Iver. Jag tror det doftar violer. Försökte gå in i kyrkan. Hade tänkt tända ett ljus för Kalle. Kändes viktigt idag. Kändes trist att kyrkan var stängd. Hade gärna suttit där ett tag och funderat. Tänkt. Klurat. Lite på varför, hur, när och sånt. Känns ju faktiskt oförskämt hemskt att han dog. Bara sådär. Det gör mig rätt arg. Så jag ville tända ett ljus. Men jag sitter här. På trappen. I ljuset. Med benen inåt. Solen går upp. Jag är arg men glad. Det är vansinnigt vackert. Men det är ensamt. Rätt grått. Allt är stängt. Inte ens en luffare i farten. Bara Bon Iver. Och jag. Ensam. Väntar på bussen. Till hemmet. Längtar. Men tänker. Är så nära er. Men det är så sent. Kanske tänder ett ljus i tanken. Så man får fred inatt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback