Jag ringer Albin och beklagar mig över min...

Jag ringer Albin och beklagar mig över min gymtorka och fetma. Albin säger att jag inte alls är tjock och att jag inte kan bli tjock. Jag tittar ner mot magen, mår liksom dåligt, gör en grimas och inser att Albin ljuger. Jag grimaserar mot spegeln och klämmer på mina forna muskler. Jag bestämmer mig för att nästan bara äta spenat resten av sommaren. Jag går ner och köper 4 jävla kilo spenat. Jag kommer på att morötter är bra. Jag köper morötter. En jävla massa! Går förbi broccolin, två för 15 kr. Jag tar fyra sådana. Jag köper spenat. Igen. Denna gång färsk. Känner mig rätt sund, bara av att tänka på allt jag har stoppat ner i korgen. Jag råkar gå förbi stället där ölen står, endast 3,5 or but still; öl. Jag råkar plocka ner en öl. Öl nummer två slinker visst ner också. Jag går till kassan och känner mig tämligen nöjd över att det mesta är "grönt". Jag flinar lite mot kassörskan som att jag vore Sundbybergs nyttigaste kvinna och som en hint att rama in mitt gröna jävla exceptionellt fina kvitto. Jag kommer tillbaka hem. Diskar. Går runt. Råkar gå förbi spegeln.. Igen.. Ser fräsch ut avgör jag. Precis som vanligt ju. Jag lägger in alla grönsaker. Kylen blir proppfull. Jag öppnar en öl, lägger mig i soffan, hittar ett kinderägg i en låda. Äter det, bygger ihop leksaken. Blir glad och rätt nöjd för det var en sån där svår. Tittar på TV. Ölen tar slut. Kommer på att jag har massa grönsaker att äta. Reser mig och öppnar kylen, kliar mig i håret och funderar ett tag på dom där grönsakerna som nu blänger elakt på mig.. Sträcker mig förbi broccolin, spenaten och morötterna efter ölen. Åter ner på soffan, fötterna upp, hittar ett till kinderägg och tänker: Fuck it. Åt helvete med detta.


Kommentarer
Postat av: clara

HEJ SNälla kolla in min blogg och svara på frågorna jag ställer med inläggen :)

Postat av: Ida

Fin blogg!

Besök gärna min jag har ny design säg vad du tycker :)

http://imida.blogg.se

2011-07-21 @ 21:04:54
URL: http://imida.blogg.se/
Postat av: Lucas Gustavsson

Vilken trevlig blogg du har du :)

Postat av: Clara

Kolla gärna in min blogg och svara på frågorna jag ställer med inläggen,hope you enjoy Och fortsätter följa min blogg!

2011-07-21 @ 21:30:10
URL: http://clarayo.blogg.se/
Postat av: Niles

Nu är det snart natt, hoppas att din dag varit lika underbar som min! Vad händer imorgon? Ha en trevlig fredag och tack för att du kommenterar!

2011-07-21 @ 21:34:47
URL: http://dirtyhome.blogg.se/
Postat av: Terron

Du är ju bara för underbar.

2011-07-21 @ 22:39:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback