Små vänner. Jag hinner inte med. Uppdateri...

img_6440 (MMS)

Små vänner. Jag hinner inte med. Uppdateringar. Mitt rum ser ut såhär nu, rätt mysigt men skiten består av en lampa, en soffa, kartonger och väggar. Allt är i princip borta. Slängde säkert bort 7 år av mitt liv i prylar. Hoppas innerligt att någon annan får nytta av grejerna. Någon som behöver. Sanningen är att vi är bortskämda skitungar som har mer än vad vi kan använda. Det rysliga med det är att vi som vuxna nästan är snäppet värre då vi oftast konsumerar upp våra egna pengar. Vi får inte saker som små. Vi köper. För att vi måste ha. Nä. Man ska inte ha mer än vad man kan bära. Jag brukar tänka på vad jag verkligen skulle vilja ha med mig om jag var tvungen att dra snabbt, säg en brand. Inte fan är det mina nya vinglas eller en ny väska. Det lutar mer åt en nalle och ett fotografi. Perspektiv. Och att tänka om. Det tänker jag på. Ältar. Maler ner mitt dåliga samvete och gör något gott. God kharma behövs här. Godnatt konsumenter.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback