Här ligger man. Vaken. I en alldeles för v...

Här ligger man. Vaken. I en alldeles för varm säng. Knöliga kuddar. Varmt. Oljud. Oväsen. Fick ingen sovmorgon imorgon, uppe med tuppen med tanke på det här påhittet som kallas sommartid.. Tänker på allt dom säger att man inte ska tänka på. Livet, döden, kärleken och ekonomin. Framtiden glimtar fram lite då och då. Tänker på hur många till jumpsuits jag kan köpa innan någon säger till mig. Tänker på vad jag åt till middag igår. Hur kaffe egentligen smakar. Om man kan bli osynlig.. Ni vet, såna saker. Och såklart allt det djupa mellan varven. Vad lycka är, hur man uppnår total kontroll i livet, om man kan bli kär i en person två gånger om, om kärlek bara är ett påhitt.. Om pengar inte fanns.. Om lycka inte fanns, finns inte kärleken då? Och om kärleken inte finns vad är lycka då.. Är det ena beroende av det andra? Så tänker jag. Och så har jag mani att jag måste tänka baklänges, till punkt ett för att sedan tänka fram igen. Så, jag ligger här vaken och försöker stänga ner kiosken. Ses om någon timme små varelser.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback