Tidsfördriv

Vad gör man härute..? Det är snöstorm. Jag skulle åka skidor. Dålig idé.. Så jag sov. Åt superlång frukost, svalde ner brödet med kaffe och sög på höger sida då min förbannade tand är i rätt dåligt tillstånd. Kaffehög ute i Roslagen är en dålig grej. Plus en rastlös personlighet som heter duga. Så jag fick panik. I ungefär en timme. Lugnade mig. Åt dubbel dos värktabletter och svalde penicillin som om det vore min sista dag. Sen började jag, håll i hatten, virka! Virkade ett fint trevligt svart pannband som jag nu inte kan ta av mig. Jag spelade därefter spel på telefonen, jag ledde tåg in på rätt räls. Det var givande faktiskt. Fick upp min stressnivå till tusen. Därefter rensade jag vinden på vintagekläder. Hittade en Levi´s jeansjacka med vitt fluffigt foder som tillhörde min morbror. Bestämde mig för att den var rätt hipp och packade ner den. Efter detta fyndande tvingade jag på mina små föräldrar en yatzy, smsade febrilt, åt en plopp och ja. Nu sitter jag och väntar på att grilljäveln ska bli klar och för min andra dos tabletter. Det är inte synd om mig. Det är rätt najs detta. När man mår lite dåligt är nog detta det bästa stället att fly till. Kravlöst häng. God mat och brasor. Imorgon ska jag ta mig fan ta en skidtur.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback